sabato 15 gennaio 2011

Haleja - Abbracci


Otin taas käteeni Patti Dighin kirjan "Life is a verb" - sitä on luettava sulatellen. Hän kertoo videosta, joka teki niin suuren vaikutuksen hänen tyttäreensä, että halusi kokeilla itsekin ihmisten halaamista kadulla. Minä liikutuin ilosta kyyneliin katsoessani sitä.

Ho ripreso in mano il libro "Life is a verb" di Patti Digh - è da leggere in piccoli porzioni. Lei racconta di un video, che ha impressionato sua figlia tanto da farle volere provare lei stessa di abbracciare la gente per la strada. Mi sono commossa per la gioia guardandolo.

* * *

Joku aika sitten töissä näin kolleegan, joka oli lähdössä lomalle. Hän oli nousemassa koneelle vievään bussiin ja sanoin hänelle, etten anna enää poskisuukkoja kolmatta kertaa, koska olimme jo hyvästelleet aikaisemmin. Hänen takanaan jonossa oleva mies sanoi, että voisin antaa suukot hänelle. No mikä ettei, nauroin ja tein päivän hyvän työn! Ei tarvita paljon, että voi tehdä jonkun toisen ja itsensä iloiseksi. Suukot ja halaus kaikille!

Qualche tempo fa' al lavoro ho visto una collega che stava partendo per le ferie. Lei stava per salire sull'autobus che portava i passeggeri all'aereo quando le ho detto che non l'avrei baciata una terza volta, visto che ci eravamo gia' salutati prima. Un signore in coda dietro di lei mi ha detto che avrei potuto dare i baci a lui. Ma perche' no? Ridendo ho fatto la buona azione quotidiana! Ci vuole così poco per far felice qualcuno e te stesso. Baci e abbracci a tutti!

4 commenti:

  1. Suukkoja ja halauksia itsellesi. Olisinpa ollut kameran kanssa paikalla!

    RispondiElimina
  2. Kiitos taas vierailusta blogissani. Oli mukava tulla tutustumaan sinun blogiisi.

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lettori fissi

Collaboratori